دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 90 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 2652 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
-Introduction - مقدمه
-Flow Chart Of Major Operation - فلوچارت اقدامات اصلی
Cold To Extended Idle از حالت سرد به توقف طولانی
Extended Idle To Idle توقف طولانی به توقف موقت
Idle To Operating توقف موقت به کار
Operating To Idle حالت کار به توقف موقت
Idle To Extended Idle توقف موقت به توقف طولانی
از حالت توقف طولانی به دمای محیط Extended Idle To Cold
Furnace Filling پر کردن کوره
Emptying Furnace تخلیه کوره
System Purging With Compressor پرج کردن سیستم توسط کمپرسور
System Purging Without Compressor پرج کردن سیستم بدون کمپرسور
- Detailed Start-up Procedure - جزئیات روش راه اندازی
Machinery Cooling Water System سیستم آب خنک کننده ماشینری
Instrument Air System سیستم هوای ابزار دقیق
Process Water System سیستم آب فرایند
Ejector Stack Fan فن دود کش
Main Air Blower بلوور هوای اصلی
Reformer Purging پرچ کردن ریفورمر
Auxiliary Air Blower And Auxiliary Burner فن هوای فرعی و مشعل فرعی
افزایش دمای ریفورمر Reformer Heat Up
Seal Gas System سیستم گاز خنثی
Purge Gas Compressor/Dryer پرچ گس کمپرسور- درایر
System Pressurizing فشار گیری سیستم
Process Gas Compressor پروسس گس کمپرسور
HBI/Offgrade Dust Collection System سیستم غبارگیر کوره
Day Bin Dust Collection System سیستم غبار گیر دی بین
Oxide Material Handling System سیستم حمل مواد گندله
Product Material Handling System سیستم حمل مواد محصول
PDC Wiper Bar And Burden Feeder PDC کلوخه شکن و وایپر بار
Main Burner مشعل اصلی
Initiate Process Gas Flow شروع جریان گاز فرایند
Process Natural Gas AdditionOxide Start فرایند تزریق گاز طبیعی کوره با گندله
Process Natural Gas Addition Met Start فرایند تزریق گاز طبیعی کوره با اسفنجی
Process Natural Gas Addition To Furnace تزریق گاز طبیعی به کوره
- Field Operational Practices - شیوه های عملیاتی میدانی
Furnace کوره
Metallization Control کنترل متالیزاسیونA
Carbon Control کنترل کربنB
Gas Distribution توزیع گازC
Bridging Detection And Correction تشخیص و اصلاح پل زدگی هاD
Clustering کلوخه شدنE
Burden Feeder Operation عملکرد کلوخه شکنF
Gاز دست دادن آب بندی بالا و پایین Loss Of Top/Bottom Seal
Routine Inspection Procedure روش های بازرسی روزانه – کورهH
Reformer ریفورمر
Catalyst Protection محافظت کاتالیستA
Routine Inspection Procedure روش های های بازرسی روزانه – ریفورمرB
PROCESS AND EQUIPMENT فرایند و تجهیزات
Data Collection جمع آوری اطلاعاتA
Laboratory Data اطلاعات آزمایشگاهیB
Daily Operating Instructions دستوالعمل های روزانهC
Repair/Maintenance Procedure شیوه تعمیرات و نگهداری فرایندD
Routine Inspection Procedure روش بازرسی روزانه فرایندE
Refractory Dry-Out Procedure شیوه خشک نمودن نسوز
- Trouble Shooting - بر طرف کردن مشکلات
- Process Safety - ایمنی فرایند
Objective اهداف ایمنی
Process Safety Procedure اقدامات ایمنی فرایند
Reformer ریفورمرA
Isolating Defective Tube ایزوله کردن تیوب های معیوب
Replacement Of Reformer Tube جایگزین نمودن تیوب ریفورمر
Replacement Of Reformer Tube Hose جایگزینی شیلنگ فلکسیبل تیوب ریفورمر
Shaft Furnace کوره احیاB
Maintaining Furnace Pressure حفظ فشار کوره
از دست دادن آب بندی پایین کوره Loss Of Bottom Seal
از دست دادن آب بندی بالای کوره Loss Of Top Seal
Cنشتی های گاز Gas Leak
Compressor Replacement Or Isolation جداسازی یا تعویض کمپرسورD
Entering Closed Vessel وارد شدن به مخزن بستهE
Power Failure قطع برقF
توصیه هایی در رابطه با روش های ایمنی
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 45 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 51 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
هی گروپ
پرسشنامه
سنجش رضایت
همکار گرامی
با سلام، پرسشنامهای که ملاحظه میفرمائید------------------------------------- خواهشمندیم که با پاسخگویی دقیق، امکان شناخت بهتر فضای شرکت را فراهم نمائید تا واحد منابع انسانی بتواند برای بهبود شرایط کاری و تقویت روحیه همدلی و همکاری، اقدامات مؤثری را بکار بندد.
پیشاپیش از همکاری سازنده شما، تشکر و قدردانی می شود.
1-لطفاً میزان تحصیلات خود را مشخص کنید؟
1)زیر دیپلم□ 2)دیپلم□ 3)فوق دیپلم□ 4)لیسانس□ 5)فوق لیسانس □ 5)دکتری □
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 79 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 70 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش درباره ی تصمیم گیری در سرمایه گذاری
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
امروزه از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشورها، سرمایهگذاری و موارد مرتبط آن است. این موضوع به دلیل اینکه عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت درآوردن چرخهای اقتصادی هر کشوری است، از جمله موضوعات اجتناب ناپذیر است. ارزش یک شرکت، تابع سودآوری سرمایه گذاری های آن شرکت است؛ لذا مدیران با هدف حداکثر نمودن ثروت سهامداران، باید با شناخت عوامل موثر بر سطح سرمایه گذاری، بین انتظارات سهامداران و فرصت های سرمایه گذاری مطلوب شرکت، تعامل برقرارنمایند تا هم فرصت های سودآور سرمایه گذاری را از دست ندهند و هم رضایت سهامداران را جلب کنند(فزاری[1]، 2000).
سرمایهگذاری از راههای مختلفی صورت میگیرد که از جملهی آنها سرمایهگذاری در سهام شرکتها از طریق بورس اوراق بهادار است. بورس اوراق بهادار با فراهم آوری ساز و کار لازم برای سرمایهگذاری، در سهام شرکتهایی که شرایط عرضه سهام خود را به مردم دارند، میتواند در پویایی شرکتها و اقتصاد نقش بزرگی ایفا نماید؛ بنابراین، شرکتها با عرضهی سهام از طریق بورس اوراق بهادار و سرمایهگذاران با خرید سهام و سرمایهگذاری در سهام شرکتها، امکان مشارکت در توسعهی اقتصادی را بهدست آورده، خود را جزئی کمک کننده به توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور میدانند. تجربه کشورهای توسعه یافته نشان میدهد که عامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی آنها سرمایهگذاری بوده است. سرمایه گذاری موجب استفاده بهتر و کارآمدتر از منایع میگردد. بعضی از مطالعات نشان دادهاند که سرمایه گذاری خصوصی نسبت به سرمایهگذاری دولتی، تأثیر قویتر و مناسب تری بر رشد اقتصادی دارد(جعفری، 1387). اما سرمایهگذاری نسبت به تغییر و تحول سیاستها بسیار حساس است و سریعاً واکنش نشان می دهد. عوامل زیادی بر سرمایهگذاری اثر میگذارند اما تأثیر آنها در همة زمانها و مکانها یکسان نیست (استرلی و لوین[2]، 2001).
سرمایهگذاری، فعالیتی در قالب به کارگیری وجوهی است که بتواند یک جریان سودآور آتی ایجاد نماید. طبق این تعریف، هریک از موارد تعهد وجوه دارایی های مالی[3]، دارایی های جنسی[4] و فعالیت های تولیدی[5] معنای سرمایهگذاری پیدا می کند. داراییهای مالی، شامل سپردههای بانکی، خرید اوراق قرضه ملی و اوراق قرضه شرکتها، خرید سهام و ...است. دارایی های جنسی، شامل فلزات قیمتی، زمین، ساختمان و هرنوع کالای بادوام دیگری است که به منظور کسب سود، خریداری شده باشند. در قالب تعریف رسمی، هر سه دسته فعالیت های مذکور، جنبه سرمایهگذاری دارند، اما در تعبیر کاربردی تنها تعهد وجوه در فعالیت های تولیدی، جنبه «مخارج سرمایهای» (اصطلاح معادل سرمایهگذاری) دارد (خورشیدی، 1375). سرمایهگذاری دولتی معمولاً مستقل از انگیزه کسب سود و درآمد صورت میگیرد؛ و حال سرمایهگذاری خصوصی تحت انگیزه کسب سود قرار دارد و نسبت به شرایط کلان، نااطمینانی و بی ثباتی سیاستها بسیار حساس است و در این شرایط جهت جبران کاهش سرمایهگذاری خصوصی، ممکن است سرمایه گذاری دولتی افزایش یابد.
2-2-2) تعاریف سرمایهگذاری
سرمایهگذاری را میتوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد کشورها دانست. تردیدی نیست افزایش تولید که یکی از نخستین گامهای فرآیند توسعه محسوب میگردد، مستلزم افزایش سرمایهگذاری خواهد بود. به همین دلیل، نظریه هایی در علم اقتصاد مطرح است که علت توسعه نیافتگی برخی از کشورها را کمبود سرمایه و سرمایهگذاری پنداشته است (نخجوانی، 1382).
سرمایهگذاری نقش مهم و کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا مینماید. مطالعات زیادی ارتباط رشد و توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری را اثبات نمودهاند (نادیکومانا[6]، 2000). از دیدگاه کلی، سرمایهگذاری به معنای مصرف پول های در دسترس برای دستیابی به پولهای بیشتر، در آینده است؛ به عبارت دیگر، سرمایهگذاری یعنی به تعویق انداختن مصرف فعلی برای دستیابی به امکان مصرف بیشتر در آینده. سرمایه گذاری دارای تعاریف مختلفی است که در ذیل به آنها اشاره می شود:
بنابراین سرمایه گذاری مستلزم مطالعه فرآیند سرمایه گذاری و مدیریت ثروت سرمایه گذاران است که این ثروت شامل درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمد های آتی است و همچنین ارزش فعلی و مفهوم بهره ء مرکب می تواند نقش مهمّی در فرآیند سرمایه گذاری داشته باشد.
2-2-3) اهمیت سرمایهگذاری
بیان فرآیند سرمایه گذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری است. در این حالت فعالیت های مربوط به فرآیند تصمیم گیری تجزیه شده و عوامل مهم در محیط فعالیت سرمایه گذاری که بر روی تصمیم گیری آنها تاثیر می گذارد مورد بررسی قرار می گیرد. بهطور کلی سرمایه گذاری به عنوان فرآیند تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد، تعریف میشود. سرمایهگذار مستلزم مطالعه فرآیند سرمایه گذاری و مدیریت ثروت سهامداران است و فرآیند سرمایه گذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایه گذاری است. اهمیت سرمایهگذاری برای رشد و توسعهی اقتصادی و اجتماعی به اندازهای است که آن را یکی از اهرمهای قوی برای رسیدن به توسعه کرده است؛ اما باید به یاد داشت که به همان میزان که توجه به این امر میتواند باعث شود اقتصاد رشد یابد و شکوفا شود، توجه نکردن به آن میتواند موجب شود افت اقتصادی پیش آید؛ بنابراین باید گفت که رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی، در بلندمدت، بدون توجه به سرمایهگذاری و عوامل مهم مؤثر موجود در محیط آن ممکن نیست. مطالعهی دقیق تجزیه و تحلیل سرمایهگذاری و عوامل مهم در محیط فعالیت سرمایهگذاران میتواند ازیک طرف موجب شود حجم نقدینگیهای سرگردان و تورم کاهش یافته، اشتغال افزایش یابد و از طرف دیگر، باعث شود مدیریت بهتر شده، ثروت سرمایهگذاران افزون گردد. همه مردم به نوعی دارای ثروتی هستند که ناشی از ارائه خدمات آنان در بازار کار است. اغلب مردم در بیشتر مواقع تصمیم گیری هایی را در خصوص سرمایه گذاری در زندگی خود انجام می دهند. برای مثال برخی از کارگزاران راجع به اینکه آیا وجوه مربوط به بازنشستگی خود را در سهام سرمایه گذاری کنند یا در اوراق قرضه، تصمیماتی را اتخاذ کنند. برخی دیگر از افراد به دنبال حداکثر کردن بازده پس انداز خود از طریق سرمایه گذاری در گزینه های دیگر هستند. یکی از تحولاتی که از سال 1990 در زندگی مردم بیشتر به چشم می خورد شرکت مردم در طرح های بازنشستگی است که مردم برای اینکه مبالغی را برای دوران بازنشستگی پس انداز کنند تصمیم گیری های را در خصوص سرمایه گذاری انجام می دهند(جعفری، 1387).
2-2-4) سرمایهگذاران
از عناصر مهم بازار سرمایه، سرمایه گذاران هستند. هدف غائی هر سرمایه گذار از به جریان انداختن سرمایة خود، کسب حداکثر سود و بازدهی از آن می باشد. برای اینکه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در دارایی های مالی ترغیب شوند، باید بازدهی این دارایی ها، از سایر گزینه ها بیشتر باشد (بهرامفر و مهرانی، 1383). فرآیند سرمایه گذاری[7] به این موضوع ارتباط دارد که یک سرمایه گذار در چه اوراق بهاداری سرمایه گذاری کند و چه مقدار، چه وقت و به چه قیمتی آن را خریداری کند(یحیی زاده فر و احمد پور، 1384). تحلیل رفتار سرمایهگذاری در ادبیات مالی مدتها براساس نظریات کلاسیک مانند نظریه مطلوبیت اقتصادی و نظریه رقابت[8] تفسیر می شد. بر اساس اصول بنیادین نظریه مطلوبیت که توسط مورگنسترن[9] (1947) توسعه داده شد، یک سرمایه گذار: 1) کاملاً عقلانی تصمیم خواهد گرفت. 2) قادر به حل مسائل پیچیده خواهد بود. 3) ریسک گریز است. 4) همواره درصدد آن است که ثروت خود را حداکثر نماید (ناگی و ابن بنگر[10]، 1994).
2-2-4-1) اطلاعات سرمایهگذار
اطلاعات مورد نظر سرمایه گذار شامل دو قسمت عمده اطلاعات مالی و غیر مالی مربوط به مؤسسات و شرکت ها می باشد که اطلاعات مالی شامل انواع اطلاعات حاصل از صورت های مالی وگزارش های حسابداری و حسابرسی است(ارباب سلیمانی، 1375)؛ که این اطلاعات به علت دسترسی سریع و آسان و سهولت در امر محاسبه در اکثر مراحل فرآیند تصمیم گیری در زمینه سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند. ولی اطلاعات غیر مالی، شامل اطلاعاتی می باشند که از متغیرهای درون و برون سازمانی ایجاد شده و به صورت مدون و سازمان یافته وجود ندارند و فقط در اختیار بعضی افراد خاص قرار دارند که شامل اطلاعات تولید شده از تغییر و تحولات متغیرهای اقتصادی، سیاسی، درون سازمانی و مولفه های انسانی می باشند که باعث ایجاد سود غیر منتظره برای بعضی افراد و زیان برای بعضی افراد دیگر می شود و نهایتا این امر موجب نا کارآمدی بازار سرمایه و خصوصا بازار بورس می شود(راعی و تلنگی، 1383).
اولین مطالعات تجربی در زمینه رفتار سرمایهگذاران حقیقی در بازار سرمایه به دهه 70 برمیگردد. یکی از اولین مطالعات پیمایشی در زمینه رفتار سرمایه گذار حقیقی توسط وارتون[11] انجام گرفت. وی در مطالعات خود تأثیر متغیرهای جمعیتی[12] را بر سرمایهگذاری و فرآیند ترکیب پرتفوی مورد بررسی قرار داد. کان و لولن[13] (1975) شواهد تجربی کاهش ریسک گریزی اشخاص در هنگام افزایش ثروت آنها را در بورسهای معتبر جهان ارائه نمودند. همچنین رایلی و چو[14] (1992) دریافتند که بین ریسک گریزی افراد و سن، درآمد، ثروت و تحصیلات افراد رابطه معنیداری وجود دارد. با افزایش درآمد، ثروت و تحصیلات افراد، درجه ریسک پذیری آنها نیز افزایش خواهد یافت. ولی بین سن افراد و ریسک پذیری رابطه عکس وجود دارد. مطالعات لبرون و همکاران[15] (1992) ثابت نمود که درجه ریسک پذیری افراد تابعی از عوامل درونی شخص است و به ملاحظات بیرونی بازار ارتباطی ندارد.
همانطور که در تعریف سرمایه گذاری آمده است، یک سرمایه گذار وجوه خود را به امید کسب عایدات احتمالی(ریسک) در آینده (زمان) صرف می نماید(یحیی زاده فر و احمد پور، 1384). سرمایه گذاری وجوه مالی در داراییهای مختلف، تنها بخشی از کل تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای مالی است که اغلب افراد انجام می دهند. قبل از اینکه افراد اقدام به سرمایه گذاری کنند هر فردی باید یک طرح کلی ما لی تنظیم کندکه اینچنین طرحی باید در برگیرنده تصمیم گیری مربوط به انجام معامله باشد وبه علاوه در خصوص نحوه مالکیت، طول عمر دارایی و میزان سودآوری آن، تصمیم گیری هایی به عمل آید و سرانجام این که این طرح باید شامل میزان حداقل وجوه پس انداز نیز ضروری باشد.
2-2-5) مراحل تصمیم گیری در فرآیند سرمایهگذاری
پنج مرحله در فرآیند سرمایهگذاری عبارت است از(جعفری، 1387):
1) تدوین خط مشی سرمایهگذاری
مرحله اول، تدوین خط مشی سرمایهگذاری، شامل تعیین هدفهای سرمایهگذاری و مبلغ سرمایهگذاری است. چون در استراتژی سرمایهگذاری ارتباط مثبتی بین ریسک و بازده وجود دارد سرمایهگذار نمیتواند، قاطعانه ادعا کند که در سرمایهگذاری بازده زیادی بدست میآید. آنچه که سرمایهگذار باید بداند این است که هدف وی در جهت حداکثر نمودن بازده باتوجه به ریسک میباشد. هدفهای سرمایهگذاری باید بر حسب ریسک و بازده بیان شود. این مرحله در فرآیند سرمایهگذاری شامل داراییهای مختلف مالیای است که باید در سبد سرمایهگذاری قرار گیرد. انتخاب داراییهای مالی بر اساس هدف های سرمایهگذاری، مبلغ سرمایهگذاری و وضعیت مالیاتی سرمایهگذار خواهد بود. برای مثال، شرکت هایی که از پرداخت مالیات معاف هستند (مثل صندوقهای بازنشستگی در امریکا) اقدام به خرید اوراق بهادار معاف از مالیات (مثل اوراق قرضه شهرداریها) نماید. خط و مشی سرمایهگذاری شالوده سرمایه گذاری میباشد، بدون آن سرمایهگذاران نمیتوانند تصمیمگیری نمایند. با وجود این، اغلب سرمایه گذاران توجهی به خط و مشی سرمایهگذاری ندارند.
2) تحلیل اوراق بهادار
دومین مرحله در فرآیند تصمیمگیری تحلیل اوراق بهادار میباشد. تحلیل اوراق بهادار شامل ارزیابی ورقه بهاداری خاص یا گروهی از اوراق بهادار در بین مجموعه وسیعی از دارایی های مالی میباشد. یکی از دلایل ارزیابی اوراق بهادار، شناسایی اوراقی است که به نظر میرسد قیمت بازار آن با قیمت ذاتی آن تفاوت دارد. روشهای زیادی برای تحلیل اوراق بهادار وجود دارد. با وجود این، بسیاری از این روشها در یکی از دو طبقه؛ تحلیل فنی وتحلیل بنیادی قرار میگیرند. تحلیلگری که از بررسی روند قیمتها در گذشته جهت تحلیل اوراق بهادار استفاده میکند تحلیلگر فنی، و استفادهکنندگان از روش بنیادی را بنیادگرا مینامند.
3) تشکیل پرتفوی
ایجاد پرتفوی مرحله سوم در فرآیند سرمایهگذاری است و شامل شناسایی داراییهای خاص برای سرمایه گذاری و تعیین مبلغ سرمایهگذاری برای هریک از داراییهای شناسایی شده است. این مرحله شامل: انتخاب، زمانبندی و تنوع بخشی است که باید مورد توجه سرمایهگذار قرار گیرد. انتخاب اوراق بهادار،حاکی از تحلیل موشکافانه اوراق بهادار و تمرکز بر پیشبینی تغییرات قیمت آنها در کوتاهمدت می باشد. زمانبندی که به عنوان پیشبینی کلان شناخته میشود شامل پیشبینی تغییرات قیمت سهام عادی نسبت به اوراق بهادار با درآمد ثابت مثل اوراق خزانه و اوراق قرضه شرکتی میباشد. تنوع بخشی نیز شامل ایجاد پرتفوی اوراق بهادار با هدف کاهش ریسک است.
4) بازبینی پرتفوی
مرحله چهارم در فرآیند سرمایه گذاری، بازبینی پرتفوی، شامل تکرار دوره ای سه مرحله قبلی می باشد. با گذشت زمان سرمایه گذار ممکن است اهداف سرمایه گذاری خود را تغییر دهد و پرتفوی فعلی بهینگی خود را از دست دهد. سرمایه گذار ممکن است با فروش برخی اوراق بهادار و خرید اوراق بهادار دیگر، پرتفوی جدیدی ایجاد کند. انگیزه دیگر برای تغییر پرتفوی این خواهد بود که اگر قیمتهای اوراق بهادار تغییر یابد، بعضی از اوراق بهادار که قبلا جذاب نبوده اند، اکنون ممکن است جذاب باشند و بعضی دیگر که قبلا جذاب بود هاند اکنون دیگر این گونه نباشند. سرمایه گذار ممکن است بخواهد اوراق بهاداری که اکنون جذاب شدهاند را به پرتفوی خود اضافه و اوراق بهاداری که جذابیت خود را از دست داده اند از سبد خارج کند. چنین تصمیماتی به هزینه معاملات مربوط به خرید و فروش و چشم انداز بهبود در عملکرد پرتفوی بستگی دارد.
5) ارزیابی عملکرد پرتفوی
مرحله پنجم در فرآیند سرمایه گذاری، ارزیابی عملکرد پرتفوی، شامل؛ محاسبه ادواری بازده و ریسک سرمایهگذاری است.
[1] - Fazzari
[2] - Easterly & Levine
[3] - Financial Assets
[4] - Physical Assets
[5] - Productive Activities
[6] - Nadikumana
[7]- Investement Process
[8] - Competing Theory
[9] - Neumann and Morgenstern
[10] - Nagy and Obenbenger
[11] - Wharton
[12] - Demographic variable
[13] - Cohn and Lewellen
[14] - Riley and Chow
[15] - LeBaron et al.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 52 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 58 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
نمونه انجام شده آزمون cat
نمونه تفسیر cat
تعداد صفحات: 6 + 13
نمونه اجرا شده: 6 صفحه
راهنمای آزمون: 13 صفحه
نوع فایل: WORD
قسمتی از متن:
کارت 7
داستان:
اینجا یه جنگله یه دونه ببره، داره حمله میکنه، یه دونه میمونه، میمونه هم از ترسش داره به شاخه ها می پره، که فرار کنه، پرسیدم ببر ومیمونه به چی فکرمی کنند. گفت: ببره الان داره فکر میکنه که اگه میمونه رو بخوره .....دیگه خودشو خیلی می گیره، پرسیدم خودشو خیلی میگیره یعنی چی؟ یعنی خودشو بالا می بره، بعد می گه اگرهم اونو نخورم دیگه هیچ کی تحویلم نمیگیره، پرسیدم میمونه به چی فکرمی کنه؟ گفت: اگه وایسه این بخوردش بقیه میگن این چه میمون بی عرضه ای بوده که فرار نکرده، اگه فرار کنه می گن اون چه میمون با عرضه بوده که فرار کرده، پرسیدم حالا فکر می کنی آخر داستان چی می شه؟ فکر می کنم نمی تونه اونو بگیره.
تفسیر:
باز رقابتی که بین او و برادرش وجود دارد در پاسخ ها نمایان شده است. در این تصویر نقش کنترل کنندگی یک قهرمان دیده می شود. نمی دانم این شخصیت مقتدر پدر او هست یا برادرش؟
کارت 8
داستان:
این یک خانواده میمونه که نشستن توی خونشون، یه قاب عکس اون بالاست، دارن تماشای فیلم می کنند. یک بچه هم اینجاست . دارن درباره این فیلمی که می بینن حرف می زنند، که مثلا چه فیلم خوبیه؛ این مرده داره به بچه اش می گه برو بیرون بازی کن. اون قابی هم که اون بالاست عکس مادر بزرگشونه. یا یکی از فامیلاشونه.
تفسیر:
این تصویر را به شکل خانواده ای که دور هم جمع شده اند توصیف کرد. بیانگر محیط خانوادگی گرم اوست. میمون مسلط به بچه چهره تهدید کننده ندارد.
دانلود پاورپوینت گردشگری سلامت و رویکردی نوین در استفاده ازدیجیتال مارکتینگ با 124 اسلاید تخصصی ppt
تعداد صفحات | 146 |
حجم | 3904 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | گردشگری و توریسم |
پاورپوینت،گردشگری سلامت و رویکردی نوین در استفاده ازدیجیتال مارکتینگ
گردشگری سلامت و رویکردی نوین در استفاده از دیجیتال مارکتینگ
نظربه اهمیت صنعت گردشگری دربرهه فعلی و اینکه صنعت گردشگری ؛بعد از صنعت نفت و خودروسازی،یکی از صنعت های درآمدزای جهانی محسوب می شود که با کمترین سرمایه گذاری بیشترین در امد را عاید سرمایه گذاران و صاحبان کسب وکارهای گردشگری می نماید و از طرفی «بازار گردشگری سلامت به عنوان یکی از صنایع درآمـدزا و رقابتی در دنیا مطرح شده و از حوزه های نوین گردشگـری است. در سطـح کلان، دولت ها علاقه مند به بهره مندی از مزایای اقتصـادی ناشی از این صنعت هستند. بنابراین رقابت فزایندهای میان کشورهای مختلف به ویژه کشـورهای در حال توسعه آسیـایی برای جذب گردشگـران سلامت آغاز شده است. چرا کـه با توجه به ارزآوری بالای این صنعت، نقش بسیار مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی جامعه میزبان خواهد داشت. سفر برای درمان و بازیابی توان از مهمترین اهداف گردشگری سلامت است و اغلب اوقات، حول دریافت خدمات درمانی، فعالیت های اوقات فراغت نیز به بسته سلامت بیمار اضافه می شود.
-مفهوم گردشگری سلامت
گردشگری سلامت شامل افراد و گروههایی هست که برای استفاده از تغییر آب وهوا (با هدف پزشکی ودرمانی)، استفاده از آبهای معدنی، گذراندن دوران نقاهت، معالجه ونظایر آن اقدام به مسافرت میکنند. سازمان جهانی گردشگری، گردشگری سلامت را به طور خاص چنین تعریف میکند: استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی وروحیه فرد با استفاده از آبهای معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی منجر میشود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد و در مدت زمانی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یکسال به طول میانجامد. مقصود از گردشگری درمانی، رفتن به مکانهایی است که فرد بتواند از خدمات پزشکی آن مکان استفاده کند. چنین سفری مستلزم فعالیتهای گوناگونی میشود که در هر یک، مسئله بهداشت و سالمت فرد یا جهانگرد مدنظر است.
-مقایسه ارزی آوری گردشگر سلامت نسبت به گردشگران معمولی
برآورد شده ا ست یک گردشگر سلامت، سه برابر گردشگر معمولی باعث ارزآوری می شود. در حال حاضر، با توجه به کم هزینه بودن و پردرآمد بودن این صنعت، بسیاری از کشورهای علاقمند به توسعه گردشگری، توجه خود را بر این بخش از صنعت گردشگری متمرکز و برای آن برنامه ریزی می کنند. امروزه مهمترین مقاصد این نوع گردشگری کشورهای در حال توسعه ای است که به لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه و از نظر توسعه دانش و تکنولوژی پزشکی نیز از استانداردهای لازم برخوردارند.
-اهمیت صنعت گردشگری برای کشورهاازمنظر افزایش امید به زندگی درسطح جهانی
صنعت گردشگری دارای شاخه های متعددی ا ز جمله «گردشگری پزشکی، گردشگری صحت، گردشگری مذهبی، گردشگری انبوه، گردشگری تجاری و ...» است. در طول سالیان اخیر با توجه به افزایش امید به زندگی در سطح جهانی و پیر شدن جمعیت دنیا، گردشگری سلامت که متشکل از گردشگری پزشکی و گردشگری صحت می شودا همیتب سزایی درب ین کشورها یافته ا ست.
-کسبوکارهای حوزهی بهداشت و سلامتی
سلامتی مهمترین دغدغهی افراد در زندگی شخصیشان است. علاوه بر آن، این صنعت یکی از صنایع پررقابت است و هر کسبوکاری که بتواند اعتماد بیافریند، موفقتر خواهد بود.
یکی از مزیتهای بسیار مهم استراتژی بازاریابی ویدیویی برقراری ارتباط با مخاطب و جلب اعتماد او است، لذا بهترین شیوهی بازاریابی برای کسبوکارهای حوزهی سلامتی محسوب میشود.
تحقیقات نشان دادهاند که حدود ۷۹% از افراد وبسایتهای تولیدکننده ویدیو را دنبال میکنند و ۶۳% از افراد بعد از مشاهدهی ویدیوهای تولیدشده توسط برندها آن را با دیگران به اشتراک میگذارند و یا در مورد اطلاعاتی که دریافت کردهاند، با دیگران صحبت میکنند.
-بازاریابی خدمات پزشکی
در فرآیند خرید و فروش کالا یا خدمات طبیعتا مشتریان به منافع خود توجه دارند و محصولاتی را انتخاب می کنند که در وهله اول به آن نیاز داشته باشند؛ در عین حال تامین کننده تمامی منافع مالی و معنوی آنان باشد. بنابراین در بین فروشندگان منتخب، کسی را انتخاب می کنند که محصولی با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت (به نسبت کیفیت) را به آنها ارائه کند. خدمات پزشکی و حوزۀ سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در حالی که در گذشته نه چندان دور، تحقیقات مشتریان برای انتخاب خدمات برتر در محدوده جغرافیایی مشخصی صورت می گرفت و تنها در شرایط خاص و برای دریافت محصولات به خصوص، متحمل هزینه سفر می شدند، اما امروز به مرور و با سهولت رفت و آمد بین کشورها، مخاطبان حوزه سلامت نیز فضای انتخاب را گسترش دادند؛ مخاطبانی که تحت عنوان توریست سلامت از آنها نام برده می شود
-جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران
بازاریابی در صنعت گردشگری در دوره های مختلف بر اساس رسانه هایی که در دسترس متولیان این صنعت بوده، انجام شده و با ظهور «رسانه های جدید»، این نوع فعالیت بازاریابی هم باید تغییر می کرد. رسانه های جدید عصر ما، مانند شبکه های اجتماعی، باداشتن قابلیت چند رسانه ای و به اشتراک گذاری، فرصت بسیار مناسبی برای ارائه شیوه جدیدی در عرصه بازاریابی هستند.
با توجه به افزایش تقاضای گردشگران سراسر جهان برای سفر، ابزار رسانهای در این دوران برای معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگران بسیار اهمیت پیدا میکند.
رسانه های اجتماعی از قابلیت های بالایی برای بازاریابی در صنعتی که با روحیات و تفریحات مردم ارتباط دارد، برخوردار است. به اشتراک گذاری تصاویر، فیلم، گفتگو،آلبوم، تگ، دایره های دوستان و از امکاناتی است که مخاطبان را جذب میکند وتوراپراتورها می توانند در این شرایط از طریق امکانات ذکر شده در تعریف پکیج های
سفر، هزینه و نوع خدمات خود، با مشتری ارتباط بر قرار کنند.
-بازاریابی گردشگری، موضوع مهم شرکت های گردشگری
در عرصه هتل داری و گردشگری مسئله بازاریابی اهمیت بالایی داشته و همین امر موجب شده تا شرکت های فعال برای کسب سود بیشتر هزینه های بسیاری را به کار گیرند تا نتیجه بیشتری عاید آنها شود. از این رو باید سهم بازاریابی گردشگری را در صنعت گردشگری و هتل داری امری مهم تلقی کرد که همیشه سرمایه گذاری های بزرگی در زمینه آن صورت می گیرد و اغلب اوقات نیز نتایج خوبی را برای افراد فراهم می آورد. البته مسئله بازاریابی در هر صنعت و حرفه ای باید به کار گرفته شود و تنها شامل گردشگری نمی شود. اما برای صنعت گردشگری و هتل داری موضوع مهم به شمار می رود. مدیران بخش بازاریابی شرکت های گردشگری که یکی از فعالان این عرصه به شمار می روند، برای مشتریان مهم خود تورهایی با آفرهای بزرگ و ویژگی های قابل توجه در نظر می گیرند تا مشتری را به یک مشتری بلند مدت تبدیل نمایند. بازاریابی تنها تبلیغ و فروش را دربرنمی گیرد و چندین عناصر دیگر بوده که بدنه آن را تشکیل می دهند. از جمله باید به کالا، قیمت، توزیع، تحقیق، سیستمهای اطلاعات و برنامه ریزی اشاره کرد. با این عناصر می توان سیستم بازاریابی بزرگی به ارمغان آورد که چه در گردشگری در سایر صنایع مفید واقع می شود.
-توریسم در چنگال شبکههای اجتماعی
دوره، دوره شبکههای اجتماعی و بعید است کسی از نفوذ خارقالعاده این شبکهها در عمیقترین لایههای زندگی فردی و اجتماعی آدمها بیخبر باشد. بنا به آمارهای رسمی، بیش از ۷۰ درصد افراد ۱۸ تا ۲۹ سال به گوشیهای هوشمند دسترسی دارند و شگفتانگیز اینکه بنا بر نتایج منتشر شده یک نظرسنجی، حتی در محیطهای روستایی هم شاهد نفوذ حدودا ۴۰درصدی شبکههای اجتماعی موبایلپایه هستیم.
یکی از بخشهایی که بخوبی میتوان از شبکههای اجتماعی مجازی در جهت پیشبرد و توسعه آن بهره جست، گردشگری است. براساس آمار پژوهشی که سال ۹۰ در شهر اصفهان انجام شده، ۷۹ درصد از گردشگران خارجی از کاربران فعال شبکههای اجتماعی هستند. ۱۰ درصد دیگرشان هم به طور غیرمستقیم از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، شبکههای اجتماعی میتواند در افزایش اعتماد و کاهش ریسک سفر گردشگران نسبت به یک مقصد مسافرتی خاص نقش داشته باشد. حتی بدون در نظر گرفتن نتایج این نظرسنجی هم میتوان بر پایه پژوهشهای عمومی انجام شده درباره شبکههای اجتماعی، نقش مهم آنها در توسعه گردشگری را استنباط کرد. شبکههای اجتماعی بواسطه تاثیرگذاری روی متغیرهای رفتاری، بر جذب گردشگران خارجی به مقاصد گوناگون تاثیرگذار هستند. در شرایطی که مسافران ایران خصوصا در اروپا و آمریکا بشدت زیر بمباران اطلاعات غلط هستند و رسانههای غربی در غیاب محصولات رسانهای اثرگذار ما نهایت تلاش را برای افزایش ریسک سفر به ایران میکنند، استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی میتواند نقش بسزایی در توسعه گردشگری ایران داشته باشند.
-اهمیت گردشگری سلامت از منظر بازاریابی
امروزه صنعت گردشگری در معادلات بین المللی از نقش بسزایی برخوردار شده است وازلحاظ درآمدزایی با ۱۰۰۰میلیارد دلاربعد از صنعت نفت و خودرو در رده سوم جهانی قرار می گیرد.پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۰میلادی صنعت گردشگری لحاظ درآمدزایی در رتبه اول جهانی قرار بگیرد. صنعت گردشگری دارای شاخه های متعددیا ز جمله «گردشگری پزشکی، گردشگری صحت، گردشگری مذهبی، گردشگری انبوه، گردشگری تجاری و ...» است. در طول سالیان اخیر با توجه به افزایش امید به زندگی در سطح جهانی و پیر شدن جمعیت دنیا، گردشگری سلامت که متشکل از گردشگری پزشکی و گردشگری صحت می شودا همیت بسزایی دربین کشورها یافتها ست. کشورهای هندوستان، تایلند، سنگاپور، ترکیه، مالزی،ا ردن وا مارات پیشتازان صنعت توریسم سلامت در دنیا هستند. در این میان ایران با توجه به مزیت های خود از جمله کیفیت بالای خدمات پزشکی، قیمت پایین ارائه خدمات سلامت و وجود منابع طبیعی، تاریخی و مذهبی دارای مزیت نسبی در این زمینه است.
-عوامل محرک در بازار گردشگری پزشکی
ازاواسط دهه۱۹۹۰عوامل چندی دست به دست هم دادند تا گردشگی پزشکی تقویت شود. در کشورهای سمت تقاضا )عوامل رانشی( هر کدام از موارد زیر می تواند موجب پیدایش این انگیزه شود تا علی رغم وجود برخی مشکلات، افراد خدمات مذکور را در کشورهای دیگر دریافت نمایند.
- هزینه: مزیت های هزینه ای که کشورهای کمتر توسعه یافته و کشورهای صنعتی جدید بر کشورهای توسعه یافته در امر خدمات پزشکی دارند، موجب ظهور این پدیده شده است.
- رشد تقاضا: در سالیان اخیر، رشد تقاضا برای دریافت خدمات درمانی به دلایلی همچون افزایش جمعیت مسن کشورهای توسعه یافته، سیری صعودی داشته است. همین امر زمانی که بیماران باید در نوبت انتظار بمانند را بسیار طولانی می نماید.
- بیمه: به علت هزینه زیاد بیمه درمان، گروه کثیری از مردم کشورهای توسعه یافته بالغ بر چهل میلیون امریکایی بیمه درمان ندارند. عدم ًاین بیمه را ندارند. مثلا جراحی های زیبایی، یکی از ً پوشش بیمه ای بسیاری از عمل های جراحی، خصوصا دلایل دیگر در افزایش گردشگـران پزشکی است. این امر کـه مقوله ای جدا از بالا بودن هزینه بیمه پزشکی است، به کاهش پوشش و مزایای بیمه نامه ها اشاره دارد. یعنی در حالیکه افراد باید هزینه بالای بیمه را بپردازند، با کاهش مزایای بیمه نامه مواجه هستند. این امر خود انگیزه مسافرت به دیگر کشورها برای دریافت خدمات پزشکی را افزایش می دهد.
-اهمیت صنعت گردشگری در جهان
صنعت گردشگری در پنج دهه گذشته به یک صنعت جهانی، بسیار رو به رشد و پویا مبدل گشته است. علل اصلی این رشد را باید در عواملی از قبیل افزایش نقل، تغییر شیوه زندگی و ارزش های ثروت و درآمد ملی، بهبود سیستم حمل و مصرف کنند گان، افزایش زمان فراغت، جهانی شدن و فضای باز بین المللی، رویدادهای ویژه، افزایش سطح آموزش، پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، بازاریابی مقصدهای گردشگری و بهبود زیرساخت های گردشگری دانست.
-گردشگری پزشکی و رویکرد خدمت به بیماران
درگردشگری پزشکی آنچه که مهم است و در رویکرد بازاریابی مدرن به بازاریابی دهان به دهان نیز گفته می شود،هدف مدیران کسب وکارهای گردشگری خدمت به بیماران و جلب رضاین آنان است که منجر به رونق صنعت گردشگری پزشکی می شود.
-گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی- اقتصادی
گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی- اقتصادی گردشگری به عنوان یکی از مهمترین محرک های توسعه اجتماعی-اقتصادی در سطح بین المللی مطرح است.
امروز حجم تجارت گردشگری برابر و یا حتی بیشتر از صادرات نفت، محصولات غذایی و اتومبیل است. گردشگری امروزه به یکی از بازیگران اصلی در تجارت بین الملل تبدیل شده است و در آن واحد یکی از مهمترین منبع درآمدی برای کشورهای در حال توسعه است. کشورها و مقصدهای مختلف گردشگری برای بالا بردن سهم خود از درآمدهای گردشگری بین المللی به شدت با هم در رقابت هستند. در این میان بین گردشگری سلامت با سهمی در حدود یک سوم درآمد های حاصل از گردشگری یکی از بخش های بسیار مهم صنعت گردشگری محسوب می شود که بخش گردشگری پزشکی آن با رشد سالانه ۹درصدکه پیش بینی شده بودتا سال ۲۰۱۷به ۲۰درصد برسدپررشد ترین قسمت صنعت گردشگری است که مقصدهای زیادی در حال رقابت در این بخش از بازار جهانی گردشگری هستند.
-سهم انواع گردشگری در مسافرت های بین المللی
در رابطه با تخمین بازار گردشگری سلامت بین شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی در سطح جهان اختلاف نظرت زیادی وجود دارد و این موضوع شاید به جهت اختلاف در تعاریف گردشگری سلامت باشد. با این وجود بازار گردشگری تندرستی بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری پزشکی یک بازاربه سرعت در حال رشد ۴۳۹میلیارد دلاری استو اجلاس جهانی تندرستی آبدرمانی ها امار کل گردشگری سلامت را حدود یک سوم درآمد۱/۵تریلیون دلاری گردشگری بین المللی تخمین زد بازاری به سرعت در حال رشد و تجارتی عظیم و بزرگ که کشورها و مقصدهای مختلف جهان برای بالا بردن سهم خود از آن به شدت در حال رقابت هستند.
-مهمترین بازارهای هدف گردشگری درمانی درآسیا
مهمترین بازارهای هدف مقصدهای گردشگری درمانی در آسیا، کشورهای واقع در منطقه آسیا و امریکای شمالی هستند. امریکای شمالی و آمریکای لاتین نیز تبادلات گردشگری درمانی با یکدیگر دارند. گردشگران درمانی منطقه خاورمیانه در جستجوی خدمات بهتر به منطقه های اروپا و آسیا سفر می کنند. بخشی از آنان نیز خدمات خود را از کشورهای منطقه دریافت آسیا و آمریکای شمالی ً می کنند. مقصد گردشگران درمانی منطقه اروپا نیز عمدتا هستند.
-مهمترین مقصدهای گردشگری درمانی جهان
کشورهای مکزیک و کاستریکا در منطقه امریکای شمالی و مرکزی، برزیل در امریکای جنوبی، هند، تایلند، سنگاپور، فیلیپین و مالزی در آسیا از مهمترین مقصدهای گردشگری درمانی هستند. کشورهای کوبا، مجارستان، ترکیه، اردن، چین، کره شمالی،آفریقای جنوبی و امارت از مقصدهای رو به رشد و نوظهور در این حوزه هستند.
-چالش های گردشگری سلامت
اهمیت اقتصادی و روند رو به رشد این صنعت در سطح بین المللی باعث شده است که برخی از کشورهای منطقه مانند ترکیه، اردن و امارات متحده برنامه ها و سیاست هایی را با هدف توسعه گردشگری سلامت و جذب بالا بردن سهم خود از گردشگری سلامت منطقه و جهان دنبال کنند. ظهور رقبای نو ظهور در سطح منطقه در حوزه گردشگری سلامت، نبود سیستم نظارتی مناسب و عدم برخورداری از یک برنامه منسجم و استراتژیک در حوزه توسعه این صنعت پر رشد و همچنین در چند سال اخیر ظهور پدیده هایی چون دلالیزم در زمینه عرضه خدمات درمانی به بیماران بین المللی که آسیب های جدی به کیفیت تجربه گردشگری سلامت بین المللی در کشور وارد ساخته است.
-چالش های گردشگری سلامت در ایران
رقابت های غیراصولی و دلالیزم ،در نهایت باعث می شود همچنان که الان هم شاهد آن هستیم که ایران به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت در منطقه سهم خود را از این بازار درآمدزا و به سرعت رو به رشد را به نفع رقبای منطقه ای اش از دست بدهد. به طوری که این صنعت به دلیل اهمیتش برای توسعه تجارت بین الملل و کسب درآمدهای ارزی از حمایت بالای دولت ها برای توسعه برخوردار است و برنامه های استراتژیک و عملیاتی بلندمدتی را برای توسعه و ساماندهی صنعت گردشگری سلامت دنبال می کنند و از بخش های دارای اولویت برای این کشورهای محسوب می شود.
فهرست
گردشگری سلامتَ
دیباچه
تعریف گردشگری پزشکی
مفهوم گردشگری سلامت
انواع گردشگری سلامت
گردشگری سلامت و انواع آن ازمنظرکافمن و مولر
بازاریابی درگردشگری پزشکی
(PS7) راهبردهای بازاریابی در کشورهای مختلف در زمینه ی گردشگری پزشکی
استراتژی بازاریابی ویدیویی و صنایعی که به آن نیاز جدی دارند
کسبوکارهای حوزهی گردشگری و توریسم
کسبوکارهای حوزهی بهداشت و سلامتی
دلایل انتخاب افراد برای سفرهای بین المللی جهت دریافت مراقبت های سلامت
دو توسعه ی مرتبط که تقاضا برای گردشگری پزشکی را تسهیل مینمایند
دلایل رضایت گردشگران پزشکی از درمان در تایلند
مسایل اخلاقی در گردشگری پزشکی و تأثیر آن برنظام سلامت
تغییر نگرش نسبت به گردشگری پزشکی
مسایل اخلاقی مربوط به بیماران داخلی
دلایل رشد جهانی گردشگری پزشکی
مسایل اخلاقی مربوط به بیماران خارجی
جایگاه رسانه های اجتماعی در توسعه بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران
گردشگری الکترونیکی
مدیریت رضایت مشتری، بارویکردفرآیندهای مدل سوئیفت
ارزیابی نقش فناوری اطلاعات در ارتقای صنعت گردشگری جزیره کیش
نقش فناوری اطلاعات درتوسعه صنعت گردشگری-مطالعه موردی کشورایران
نقش فناوری اطلاعات درتوسعه گردشگری جزیره کیش
قابلیت های جزیره کیش برای صنعت گردشگری
استراتژی بازاریابی ویدیویی برای آژانسهای بازاریابی
بازاریابی گردشگری، موضوع مهم شرکت های گردشگری
تأثیر تبلیغات شفاهی بر صنعت گردشگری
دلایل قدرت تاثیر گذاری ارتباط دو طرفه یا همان تبلیغ شفاهی
توریسم در چنگال شبکههای اجتماعی
چگونه تکنولوژی نوآوری را به گردشگری پزشکی اضافه می کند- گردشگری پزشکی در هند
زیرساخت های گردشگری پزشکی در هند
نقش تکنولوژی در گردشگری پزشکی
عوامل موثر بر توسعه گردشگری درمانی
دیجیتال مارکتینگ پزشکی : گام دوم شبکه های اجتماعی برای پزشکان
شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی پزشکان و مراکز درمانی چه میکند؟
چگونه در توریسم سلامت «برند» شویم
عوامل موثر بر توسعه گردشگری درمانی
توصیه هایی برای توسعه گردشگری سلامت
دیجیتال مارکتینگ پزشکی : گام دوم شبکه های اجتماعی برای پزشکان،نقش شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی پزشکان و مراکز درمانی
. نقش شبکههای اجتماعی در بهبود بیماران، انتقال فوری اطلاعات، گرفتن بازخوردها و بهبود ارتباط پزشک و بیمار
گردشگری و تأثیرات اقتصادی آن در ایران
جایگاه رقابتی گردشگری ایران در مقایسه با رقبای منطقه خاورمیانه و آفریقای شاملی
شاخص های کلان اقتصاد گردشگری از منظر گزارش جهانی سفر و گردشگری
دسته بندی آثار گردشگری از منظر شورای جهانی سفر و گردشگری
انواع تأثیر گردشگری بر تولید ناخالص داخلی ازمنظر شورای جهـانی سفر و گردشـگری
مشکلات و چالش های موجود در مسیر توسعه گردشگری سلامت
تحلیلی بر وضعیت گردشگری سلامت ایران و کشورهای جهان- سهم انواع گردشگری در مسافرتهای بین المللی
تحلیلی بر وضعیت گردشگری سلامت ایران و کشورهای جهان- سهم انواع گردشگری در مسافرتهای بین المللی-ازمنظر مهمترین منطقه گردشگری پزشکی در جهان منطقه آسیا
دلایل سفرگردشگران درمانی به سایرکشورها
مهمترین بازارهای هدف مقصدهای گردشگری درمانی در آسیا،ازمنظرمک کنزی
دلایل سفرهای درمانی ازمنظر انجمن بین المللی گردشگری درمانی MTA))
وضعیت گردشگری درمانی در آسیا، خاورمیانه و ایران
دلالی در گردشگری و چالش سهم ایران دربازار گردشگری
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی تایلند
نقش دولت و بخش خصوصی در گردشگری سلامت تایلند
تبلیغات اثربخش بین المللی گردشگری در تایلند
نقش بخش خصوصی تایلند در ارتقای گردشگری پزشکی
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی هندوستان
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی کرهٔ جنوبی
گردشگری سلامت-مطالعه موردی بیماران اماراتی درکره جنوبی
جامعه هدف گردشگری سلامت در کره جنوبی
الزامات برنامه ریزی توسعه پایدار روستایی
ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ
غلبه بر چالش های کارآفرینی در حوزهی پزشکی ؛ کارآفرین شدن در بخش سلامت
نقش تکنولوژی در گردشگری پزشکی
چگونه در توریسم سلامت «برند» شویم
عوامل موثر بر توسعه گردشگری درمانی
شش استراتژی مجازی برای بازاریابی گردشگری
استراتژی غافلگیری و خوشحال کردن در فرودگاه
استراتژی. مراکز محلی گردشگری خود را با یک هسته مرکزی پشتیبانی کنید
استراتژِی آموزش و برنامهریزی برای مسافران منفی و ناراضی
استراتژی استفاده از دادههای اجتماعی برای درک بهتر بازدیدکنندگان خارج از بازار
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی فیلیپین
اقدامات دولت و بخش خصوصی
مزیت های گردشگری دولت فلیپین
خدمات، مقاصد و بازارهای هدف کشورفلیپین
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی کوبا
تحلیلی بر وضعیت گردشگری درمانی ترکیه
کشورهای امن و خطرناک گردشگری سلامت در سال ۲۰۱۵
بهترین راهکارهای دیجیتال مارکتینگ در گردشگری
مزایای بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری
روندهای بازاریابی دیجیتال گردشگری در ۲۰۱۸
۴روند بازاریابی دیجیتال گردشگری در ۲۰۱۸
چرا پزشکان باید دیجیتال مارکتینگ را بیاموزند
۸۴ درصد بیماران از طریق منابع آنلاین و آفلاین به دنبال خدمات پزشکی هستند
دیجیتال مارکتینگ پزشکی : گام دوم شبکه های اجتماعی برای پزشکان
شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی پزشکان و مراکز درمانی چه میکند؟
آمارتحلیلی ورود گردشگر به ایران